Чеслав Милош – РЕКЕ

Под разним именима вас сам само славио, реке!

Ви сте млеко и мед и љубав и смрт и игра.

Од извора у тајанственим гротлима што бије испод
маховинастог камња,

Где богиња из својих жбанова налева воду живу,

О светлих врела на травама под коЈима жуборе
поточићи,

Почиње ваш бег и мој бег, и усхит и пролажење,

Сунцу сам излагао лице, наг, крманећи ретким
захватима веслом,

И јуриле су храстове шуме, ливаде, борове дубраве,

Иза сваког заокрета отварале се преда мном земља
обећања,

Димови малих села, сањива стада, летови брегуница,
пешчани усеци.

Полако, корак по корак, ступао сам у ваше воде

И струја ме је ћутке хватала за колена,

Док се нисам препустио, и понела ме је, и пливао сам
Преко великог одсликаног неба тријумфалног поднева.

И био сам на вашим обалама о зачетку летње ноћи,

Кад се искотрљава пун несец и кад се спајају уста у обреду.

И ваш шум крај пристаништа, као онда у себи чујем

На призив, загрљај и на успокојење.

Одлазимо са звоњењем свих звона утопљених градова.

Заборављене поздрављају посланства давних
поколења.

А ваш непрестани ток односи даље и даље.

И нити јест нити је било. Само траје вечни тренутак.

1980.

Чеслав Милош – Химна о Перли

Превео: Петар Вујичић

Оставите одговор

