Чеслав Милош – САСЛУШАЈ МЕ

Саслушај ме, Господе, јер сам грешник, а то значи
 да немам ништа осим молитве.

Спаси ме од дана безосећајности и немоћи.

Кад ни лет ласте, ни божури, зеленкаде и перунике
 на цветном тргу за мене неће бити знак Твоје славе.

Кад ме опколе подругљивци, а ја против њихових
                                         аргумената
 нећу успети да се присетим ниједног Твог чуда.

Кад ми се учини да сам варалица и лупеж, јер учествујем
 у верским обредима.

Кад оптужим Тебе за установљавање
 општег закона смрти.

Кад већ будем спреман да се поклоним пред ништавилом
 и живот на земљи назовем ђаволским водвиљем.

Чеслав Милош - Други простор  (Паидеиа, Београд)
Оставите одговор

