Марина Цветајева, НЕКО ЈЕ САЗДАН ОД КАМЕНА, НЕКО ОД ГЛИНЕ…

Неко је саздан од камена, неко од глине —
А ја срȅбрним и блистам!
Судбина ми је — издаја, име – Марина,
Неухватљива  —  морска сам пена.

Неко је саздан од глине, неко од плоти –
Њима гроб и плоче надгробне…
— Мене су крстиле морске дубине  — и у лéту
Своме  — вечно сам разбијена.

Кроз свако срце, кроз све те мреже сиве
Пробићу пут својевољи.
Мене  — погледај коврџе неукротиве! —
Нећеш саздати од земне соли.

Разбијам се о ваша гранитна колена —
Васкрсавам!  — вал нови кад блеска;
Нека живи пена  — та весела пена —
Та висока пена морска!

1920.

Марина Цветајева

Препевао: Александар Мирковић

2 thoughts on “Марина Цветајева, НЕКО ЈЕ САЗДАН ОД КАМЕНА, НЕКО ОД ГЛИНЕ…

  1. Osecam se malenim,da bih komentarisao ovako dubokomisaonu pesmu, M. Cvetajeve. Poznato mi je, da se u njenim pesmama tako i u ovoj, poezija sudara sa prirodom.(u masti). Kako M. Cvetajeva kaze u jednom pismu pasternaku“ More sme da voli samo mornar, ili ribar“. Samo oni znaju sta je more. Tako se i sam ne usudjujem da dalje komentarisem ovu pesmu.

    Liked by 1 person

    1. Хвала на коментару! Сетих се… Бродски каже о Марини: „Можда је Цветајева фалсет времена. Глас који иде преко граница нотне писмености…“ Слажем се, песма из дубине… Поздрав!

      Свиђа ми се

Оставите одговор

